11 Eylül 2012 Salı

LİSANS MI? ÖNLİSANS MI?

  
LİSANS MI? ÖNLİSANS MI?
 

İİBF sorunu anlatmak ile bitmez; atama sayısının az olması,4001 kod ile İİBF alanı gasp edilmesi, lisans dururken önlisans alımı yapılması peki İİBF mezunları isyan etmesinde her yıl 40.000 alım yapan eğitimci arkadaşlarımızmı isyan etsin.
Bugünkü yazımda lisans ve önlisansı karşılaştırıp yorumlamak istiyorum.

İİBF önüne geçen, genellikle bankalar ve sgk tarafından işe alınan, Bankacılık ve Sigortacılık bölümünü inceleyelim.

Bankacılık ve Sigortacılık bölümünün derslerine bir göz atalım.


1.Sınıf Dersleri
2.Sınıf Dersleri
Genel Muhasebe İktisada Giriş
Genel İşletme
Hukuka Giriş
Genel Matematik
Davranış Bilimlerine Giriş
Temel Bilgi Teknolojileri
Yabancı Dil (İng. Alm. Fra)
Banka ve Sigorta Hukuku
Banka ve Sigorta Pazarlaması
Sigortacılık Uygulamaları
Bankacılık Uygulamaları
Banka ve Sigorta Muhasebesi
İstatistik
Türk Dili
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi


Şimdide aynı alana atanması gereken İİBF derslerine bakalım.

1.Sınıf
2.Sınıf
3.Sınıf
4.Sınıf
Genel Matematik
Muhasebe Uygulamaları
Türk Vergi Sistemi
Uluslararası İşletmecilik
Genel Muhasebe
İktisat Teorisi
İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku
İnsan Kaynakları Yönetimi
İktisada Giriş
Yönetim ve Organizasyon
Yabancı Dil (İngilizce)
Muhasebe Denetimi ve Mali Analiz
Genel İşletme
İstatistik
Finansal Yönetim
Stratejik Yönetim
Hukuka Giriş
Ticaret Hukuku
Pazarlama Yönetimi
Girişimcilik
Davranış Bilimlerine Giriş
Kamu Maliyesi
Maliyet Muhasebesi
Türk Dili
Temel Bilgi Teknolojileri
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Yönetim Bilgi Sistemi
Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar


Sgk ve bankalara atanan birinin hangi bilgilere sahip olmasını isterdiniz halktan biri veya bu kurumların müdürü olsanız,hangisini alırdınız.Ben olsam lisan mezunlarını alırdım, çünkü; sizinde gördüğünüz gibi önlisans okuyanlar İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku görmemiş,halktan biri olarak sgk gittiğinizde,sorunuza cevap almanız hakkınız olsa gerek,ama bu dersi görmeyen birinin sorularınıza cevap verebileceğini sanmıyorum.Peki bankaya gittiğinizde,yine aynı durum karşınızda,Ticaret Hukuku,Türk Vergi Sistemi ve Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar dersini almayan birisinin nasıl yardımcı olmasını beklersiniz ,siz beklersiniz de onların sorunlarınıza cevap vereceğini sanmıyorum.Kurum Müdürü gözü ile baktığımda ise bahsettiğimiz kurumlar hizmet sektörüne girdiği için ilk amaç halkın sorunlarına cevap verecek , personel alınması gerektiğini ve bulunduğu kurumla ilgili hukuki,ekonomik,vb. bilgiler ile kuşatılmış bir personel ilk tercihiniz olması gerekir. Ne kurumların zedelenmesini ,nede hizmet bekleyen halkın mağdur olmaması isteniyorsa,bu yanlışa biran önce son verilmelidir.




HİÇ BİLENLE BİLMEYEN BİR OLUR MU (ZUMER SÜRESİ 9.AYET)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder